Thursday 26 October 2017

4 Timers Binære Alternativer Indikatorer Strategi


Chris 11 Okt 2013.Her har vi en ekstremt enkel 60 minutters handelsstrategi utarbeidet Indestructible indikator handelsstrategi Jeg har vedlagt indikatoren nedlastning til dette innlegget. Handelsstrategien her benytter følgende trenden som alltid er et stort pluss når vi handler binære alternativer når Den uforgjengelige TrendWinner er grønn, vi ser bare etter samtaler, og når den er rød, ser vi bare etter Puts. Som en ytterligere bekreftelse kan man bruke en ADX-indikator og bare handle når den er over 19-nivået. Imidlertid tror jeg på denne ytterligere bekreftelsen er unødvendig. Oppsettet er to påfølgende en time stearinlys i samme farge som indikatorlinjen etterfulgt av en nøyaktig oppføring er begynnelsen på det tredje stearinlyset. Utløpet er 60 minutter, men strategien kan brukes på høyere tidsrammer også hvis du bruk 4 timers stearinlys for din oppføring, utløpet vil også være 4 timer. De to stolpene må være i skråning eller trender noe sterkt før vi gjør handel. Vi trenger å se prisen flytte opp sterkt for en samtale og omvendt for en put Ikke skriv inn dersom prisen bare stanser eller beveger seg i en rekkevidde Strategien virker bare i en trend jeg har vedlagt et eksempel på noen få vinnende handler som benytter denne strategien. Inndestructible TrendWinner Green. Two påfølgende Grønne barer lyser i en stigende skråning. Ta en samtale i begynnelsen av det tredje lyset. Inndestructible TrendWinner Red. Two påfølgende Røde stolper lyser i en synkende skråning. Skriv inn et sett i begynnelsen av det tredje lyset. 19 84KB 349 nedlastinger. 5 38KB 1400 downloads. acuter 11. okt 2013.Understendighet Du bør bruke ADX og DMI til å bestemme styrken på et trekk. Par som med Ichi s Tenkan og Kijun linjer, som beveger seg oppe med skarpe, spisse vinkler, og du har en formel for suksess. Jeg innrømmer at jeg aldri har vært i mine 84 år nok til å komme opp med noen opprinnelig strategi, men jeg er klok nok til å gjenkjenne hva som har verdi og hva som ikke gjør. To ting jeg går forbi.1 Lær av ANDRE folks feil .2 Kopier hvilke folk som er smartere enn du gjør eller har allerede gjort. Jeg ble uteksaminert fra videregående skole på 15 år og trodde jeg var ganske smart. Min beste venn i klassen min var 13 Han ringte meg en dum klokke og hadde rett på det Jeg svelget min stolthet og lærte mer fra ham enn noen av mine lærere og lærere tilbake i 1940-tallet var mye smartere enn dagens. De prøver å smitte folk som er påviselig smartere enn deg. Se 2 GUYSENE, SOM OPPLEVET ICHIMOKU OG ADX. ER SMARTERE enn noen på dette forumet. Så rry for å bruke begrepet smart så ofte, men jeg prøver å gjøre et poeng som sannsynligvis vil bli unheeded. Chris 11 Okt 2013.U contraire Du bør bruke ADX og DMI for å bestemme styrken av et trekk Par som med Ichi s Tenkan og Kijun linjer som beveger seg oppe med skarpe, spisse vinkler, og du har en formel for suksess. Jeg innrømmer at jeg aldri har vært i mine 84 år nok til å komme opp med noen opprinnelige strategi, men jeg er klok nok til å gjenkjenne hva som har verdi og hva som ikke gjør. To ting jeg går forbi.1 Lær av ANDRE folks feil.2 Kopier hvilke folk som er smartere enn du gjør eller har allerede gjort. Jeg ble uteksaminert fra High School i alderen 15 og trodde jeg var ganske smart Min beste venn i klassen min var 13 Han ringte meg en dum klokke og hadde rett på at jeg svelget min stolthet og lærte mer fra ham enn noen av mine lærere og lærere tilbake i 1940-tallet var mye smartere enn dagens. å smelte ut folk som er påviselig smartere enn deg. Se 2 GUYSENE, SOM OPPFINNTE ICHIMOKU OG ADX, ER SMARTERE enn noen på dette forumet. Sørg for at du bruker begrepet smart så ofte, men jeg prøver å gjøre et poeng som sannsynligvis vil bli unheeded. Det er åpenbart at det er flere måter å handle mener at for denne spesifikke strategien er det ikke nødvendig. Ingen Singel-indikator bør påberopes, og jeg har til hensikt at folk kobler dette med egne metoder. Jeg prøver å levere en strategi i sitt mest enkle forum og tillate andre muligheten til å legge til det og perfeksjon det som de ser hensiktsmessig Jeg setter pris på dine innspill, takk veldig mye. Tripack 24. oktober 2013.Ja, jeg synes det er bra at du legger inn flere ideer som det. Det gir leserne noen valg å velge fra Ingen lag, ingen indikator er best Bare velg noe du liker og at du har det bra med å jobbe med, og bruk det bare til du mestrer det. Pissekonkurransen har ingen mening hvis du bare sammenligner indikatorer. Det viktigste er å finne din egen måte. Chris 24.10 2013. Ja, jeg finner det er bra du legger inn m Ultiple ideer som det Det gir leserne noen valg å velge fra Ingen lag, ingen indikator er best Bare velg noe du liker, og at du har det bra med å jobbe med og bare bruk det til du mestrer det. Pissekonkurransen har ingen mening hvis du sammenligner indikatorer bare det viktigste er å finne din egen vei. eksakt takk. mikerbiker6 29 okt 2013. åpningsillustrasjonen er et stort problem for meg siden de store pilene gjemmer lesingen på trendvinnerens linje. for eksempel hvis du handler i henhold til til metoden ville du måtte passere den første handelen fordi indikatoren var gul, noe som indikerte ingen trend. Den andre handelen var veldig, svært nær åpningsprisen på det stearinlyset, og med mindre du kom inn der den forrige linjen stengt nøyaktig , ville du ha vært otm. the tredje ser bra ut, men en 33 vinnersats vil sende deg til poorhouse virkelig raskt. Jeg så over mange tredje lyspostoppføringer og finner metoden feil fra begynnelsen. Det kan være en god res-type indi, men ikke nøyaktig i det hele tatt for denne metoden, beklager hvis jeg pee d i noen corn flakes. go til Sept 6 euro chart og se for deg selv. Du skjønner at handler er tatt på nøyaktig åpning som jeg sa riktig jeg gjorde feilen ved å plukke den første handelen i indikatoren min da den var gul Så hvis vi fjerner det som vinner og sier at vi ikke gjorde en handel der begge andre handler er klare vinnere jeg forstår ikke hva problemet er 2 av de 3 handlingene på diagrammet ditt som du tegnet piler til vinnerne og Mikerbike Du tok handler på det andre stearinlyset Jeg sa inngangen er på begynnelsen av det tredje lyset I diagrammet ditt ville du ha vært 4 seire 2 tap Ikke dårlig Og det er uten å se på ADX. virionx 20. februar 2014.Chris unnskyld meg uvitenhet, hvordan bruker du ADX til å bestemme trenden og takk for tipsene på forhånd nå vet jeg hva som skal bro. virionx 18 Mar 2014.i tror denne strategien er det spiller ingen rolle tidsrammen du bruker om en time eller 30 minutter eller 5 minutter hva jeg gjør er jeg ikke bruker noen indikator bare se på lysene tilbake test noen av diagrammer og du vil få det jeg ofte, når et stearinlys beveger seg, er det mest sannsynlig å lukke høyere enn den forrige lukkede omvendt så det jeg gjør er så snart stearinlyset lukkes jeg går inn på nøyaktig på for et 5 min-diagram, jeg skriver nøyaktig på det åpne så det er 05 05 00 og slutter på 5 10 00 du får mer det enn otm sjekk du meta4 chart lysestake, og du vil få hva jeg mener det fungerer 70 av tiden hei du vinner noe og du mister noe du kan ikke forvente å vinne alle handler hvis du vet hvordan lys fungerer, kan dette faktisk fungere 100.PS sett mål realistisk whiles meg så snart jeg får ma mål 20 jeg slutter og så langt jobber det med en live konto på mandag, og jeg har 50 ekstra fra to dager, så hvis jeg fortsetter som dette, tror jeg jeg kan få det til å vite når jeg skal gå bort, ikke vær grådig. Takk Chris for denne utrolige strategien. brieschko 01 okt 2014. Er ex4-filen et varsel Har du bygget noe som kan varsle om indikatoren er grønn og det har vært to gree n lyser den andre lukker høyere enn den forrige lukkede og varslingen utløses. Kan se om jeg kan finne noen til å gjøre dette for meg. Ville være en strålende EA, spesielt hvis vi la til ADX 19. Veldig enkelt, men synes å fungere riktig. Great strategy. rommark 03 Oktober 2014.Jeg tok denne indikatoren, legg til 1M SR linjer og handlet 1M diagram med 2M utløps tid og her er siste handler.1 Touch av SR 2 Instruksjonsendring farge 3 MBFX timing endre ingen for lang, oransje for kort 4 Få litt hjelp fra ichi360 på 1M piler også, men ikke i alle tilfeller. Kort ser slik ut. Last ned indikatorene med malen fra over skjermbildet. Bruk 60 sekunders mal for dette diagrammet som i min skjermbilde. Brukbare indikatorer for Newbies. Denne artikkelen er spesielt for nybegynnere og for nye handelsfolk i binære alternativer og i handelsbransjen, generelt skal jeg dele med deg noen svært nyttige indikatorer som kan hjelper deg med å forbedre din handelsstil Noen av dem er veldig enkle, og jeg bruker dem ikke nå, men de hjalp meg veldig mye i begynnelsen av min handelsreise. La oss starte. Zig Zag-indikatoren. Den første indikatoren er veldig enkel, og du kan finn det i din metatrader-plattform Det er zigzag-indikatoren som kan hjelpe en forhandler til å se mer rydde toppene og nedgangen i markedet. Brudd er en enkel indikator som tegner støtte - og motstandsnivåer Tegningsstøtter og motstander er et must for handler men mange nybegynnere har vanskeligheter. Så, denne indikatoren kan hjelpe dem og lære dem hvor støtter og motstandene er. Du trenger ikke å gjøre noe vanskelig, bare installer denne indikatoren til din metatrader platfo rm og etter dette slippe det til du kan se i diagrammet ovenfor de røde linjene er motstander og de blå linjene er selvfølgelig, dette kan ikke identifisere fremtidige SR-nivåer. Det trekker bare en støtte eller en motstand som har skjedd. Overbought og Oversold RSI og verdi diagram. For overkjøpte og oversold betingelser jeg har to indikatorer for å anbefale deg En overkjøpt tilstand er en tilstand der aktiva er mye høyere fra de normale nivåene og kanskje vi vil ha et fall Oversold er den motsatte tilstanden En fordel det er så mye lavere enn de normale nivåene, og kanskje vil vi få en mulig oppgang til å identifisere disse to betingelsene, du kan bruke en RSI-indikator fra metatrader-plattformen eller et verdikart-indikator. RSI-verdikart. I dette diagrammet, som er det forrige diagrammet med barry , Jeg installerte dem begge til min metatrader-programvare. I RSI kan du legge fra konfigurasjonen to nivåer One for overkjøpte forhold og en annen for oversold-forhold. Mange handelsfolk bruker for disse to situatioene ns nivået 70 for overkjøpt og nivået 30 for oversold Du kan også bruke 80 og 20 nivåer for mer du kan se i dette diagrammet i RSI vi har overkjøpt på høyder og oversold ved lavt. Verdikartindikatoren gjør den samme jobben Grønn barer er bullish og røde barer er bearish I denne indikatoren kan du også gix nivåene Mange handelsfolk bruker 8 og -8 lebels for ekstra overkjøp og oversold situasjoner og 6 og -6 for mykere situasjoner. Ny indikator. En svært viktig indikator for diagrammer er en nyhetsindikator Jeg har ikke en bestemt nyhetsindikator for å anbefale deg fordi det er så mange der ute og generelt gjør de alle de samme jobbene. En nyhetsindivator viser deg om det er nyheter for markedet eller når vi vil ha pressemeldinger. hvis din strategi ikke er å handle med nyheten, bør du ha en indi som dette for å vite hvilken tid det er nyheter og holde seg borte fra markedet fordi hvis du vil ignorere nyheten, kan de ødelegge handlingene dine. Bollinger Bands. Very nyttig og effektiv jeg ndicator laget av John Bollinger Det hjelper deg å identifisere støtte og motstandsnivåer Det er et enkelt bevegelige gjennomsnitt, vanligvis 20 perioder, og to bånd opp og ned og de kan fungere som SR-nivåer for prisen. Notat hvordan prisen bounces i band. Daily Pivots Indicator. Simple indikator som beregner og viser deg de daglige Pivot nivåene på markedet Det er veldig viktig fordi det er SR mange ganger i disse nivåene. Harmonic Patterns indicators. Harmonic Patterns er en avansert lære av teknisk analyse og det trenger å bruke tid til å lære å tegne dem. Det er indikatorer som tegner harmoniske mønstre automatisk som eller hvis du er interessert i harmoniske mønstre, men du kan ikke tegne disse indier er en god start selvfølgelig gjør de feil anslag mange ganger, men de kan hjelpe deg å begynne å tegne selv. Et bullish CRAB mønster av KorHarmonics. From de viktigste indikatorene bruker jeg det hver dag av mange grunner, men hovedsakelig for å identifisere studs og retra sement Du kan finne den i metatrader-plattformen i tegneverktøyene dine Nivåer du vil legge til er 38 2, 78 6 og 127 Alle de andre viktige nivåene finnes allerede i standardinnstillingene. Gjennomsnittlig gjennomsnitt. Jeg skrev en artikkel om flytte gjennomsnitt og bruk dem Det er ikke noe standard for innstillingene som jeg sa mange ganger jeg fortalte deg innstillingen jeg bruker, kan du gjøre din backtest og se hvilke innstillinger som er best for din strategi. Binære valgindikatorer og gratis strategier. Gratis indikatorer, diagrammer og strategier for binære alternativer under Fortsett lesing. I referanse til binære alternativer er indikatorer formulert beregninger som måler volum og prisverdi av en underliggende eiendel. Disse indikatorene gir oss innblikk i trenden, fremtidige prisbevegelser, prisvolatilitet og momentum. Binære valgindikatorer faller under kategorien av teknisk analyse som hovedfokus er atferden til prisen som motsetter seg grunnleggende analyse som omhandler økonomiske og økonomiske konsekvenser på en underlyd Ng-eiendeler Nedenfor finner du noen av de mest populære binærvalgsindikatorene som brukes med korttidsforretninger som 60 sekunder, 5 minutter, 10 minutter og 15 minutters handel. Alle indikatorer er kompatible med MT4 gratis kartleggingsløsning. I den følgende YouTube-videoen I gikk over min Top 5 anbefalte gratis kartleggingsløsninger Ikke glem å bla ned til bunnen av denne siden for en liste over indikatorer og gratis strategier for binære alternativer. Topp 5 binære alternativer GRATIS Charts. Mike s Favoritt binære alternativer Strategies. Mike s Gold Strategi Lær hvordan du handler Gull-alternativet ved hjelp av en enkel metode, dette er en vellykket strategi jeg brukte i løpet av årene med en stor suksessrate på over 70 ITM. Mike s MACD Indicator Strategy En meget populær indikator og av alle de riktige grunnene, i denne artikkelen vil jeg lære deg hvordan du bruker det for å øke suksessraten din og minimere tapene. Best Fence Bollinger Bands Strategy Du vil ikke gå glipp av gjerdsstrategien, det er mye brukt og også ref feil som dobbeltsynsstrategi. NYHET VIDEO Utvidet 30 minutter Fence Trading Strategy og Binær Valg Tips fra våre Facebook-signaler Gruppe Admin Afzal Se denne ekstraordinære videoen av en av de beste handelsmennene jeg noensinne har hatt en sjanse til å møte og stolt jobbe med. Av indikatorer for 60 sekunder og kortsiktig trading. Pivot Points Indikator brukes til å fastslå den reelle støtten og motstanden nivåer basert på tidligere markedsnivåer. Bollinger Bands Indikatorer brukes til å måle markedets volatilitet i en gitt tidsperiode. Intermediate og Advanced Indikatorer. SMI Ergotic Hovedindikatoren for denne indikatoren er å avgjøre om verdien av en eiendel er overkjøpt eller oversold. SMI Ergotic Indicator fungerer bra i sammenheng med TSI-indikatoren. Kombinasjonen av de to indikatorene kan gi en meget høy ITM-rate som rapportert av avansert og mellomhandlere. Ichimoku Cloud Indicator Ikke forveksle med en Anime karakter, Ichimoku kunne indikator og strategi er for AVANSERT HANDLEDERE PÅ LY Det kan ta litt tid å bryte seg om denne indikatoren, men når du gjør det, vil du raskt innse hvorfor mange vellykkede handelsmenn ser denne indikatoren som den Hellige Graal av elektronisk handel. Trixindikator TRIX-indikatoren er en midtlinjemessig oscillator som svinger fra eksponerte verdier opprettet av prisaktiviteten til det målrettede aktivet Hovedindikatoren for denne indikatoren er å avgjøre hvorvidt aktiva som blir sett, er overkjøpt eller oversold, slik det gjøres ved å måle momentet som genereres av varierende prisnivåer. Binære alternativer Strategier og teknikker. 15 Minutestrategi for binære alternativer Lær hvordan du handler over 15 minutter på riktig måte ved Tim Lanoue. Strategi for handelstimer Å anerkjenne de ideelle åpningstidene, vil forbedre din ITM-rate drastisk. Ideell for handelsfolk med fleksibel tidsplan. Ichimoku Cloud Strategy Etter å ha lest den forrige artikkelen om Ichimoku-indikatoren, lær hvordan du implementerer og utnytter denne indikatoren med Ichi moku Cloud Strategy.10 Minute Trend Trading Strategi Det kan være vanskelig å få øye på trender over 60 sekunder, men med 10 minutters Trend Trading Strategy kan du ta super rask fortjeneste hvert 10. minutt. Ny 10-minutters binær opsjonsstrategi Bare startet med binære alternativer Lær hvordan du enkelt kan mestre en lønnsom, men enkel strategi for binære alternativer. Den beste 5-minuttersstrategien En mellomstrategi for binære alternativer som gir 70-80 fortjeneste, testet over 500 bransjer. ATR-strategien er en frittstående indikator som kan brukes som en høyt fortjeneste signal genererer strategi ideelt for 30 til 60 minutter trades. Leave et svar Avbryt reply. Killer One Hour Trading Strategy. Killer One Hour Trading Strategy. Today skal jeg gi deg en enkel trading strategi hver time jeg har gjennomsnittet rundt en 72 penger i løpet av de siste 500 handlingene mine Dette er en veldig enkel strategi og krever bare bruk på en indikator Fortsett å lese hvis du er interessert i å lære mer om straten egy. Desired Time Frame 30 Minutter Ønsket Utløpsdato 60 Minutter Ønskede eiendeler Valuta Par og Aksjer Indikator Brukt Én Eksponentiell Moving Gjennomsnitt satt til en periode på 21.Hvordan du skal bruke Endre Indikator Innstillinger 1 Besøk og klikk på Legg til indikator 2 Rull ned til Moving Average og velg det 3 en gang valgt, klikk på Rediger, finn tidsperiode og endre periode på 21.Call-mulighet 1 Hvis prisen er over 21 EMA 2 Hvis siste lys var bullish og ikke gikk forbi 3 4 av veien ned forrige lys . Mulighet 1 Hvis prisen er under 21 EMA 2 Hvis siste stearinlys var bearish og ikke gikk forbi 3 4 av vei opp forrige stearinlys. I bildene nedenfor kan du se et par eksempler på hvordan du bruker denne strategien. Hvis dere har noen spørsmål og ønsker å teste denne strategien ut og gi meg beskjed om hvordan du gjør det som ville være bra. Takk for din tid og lykke. Originally Posted by amitpasad. hi, jeg er nybegynner med diagrammer, kan du forklare det med mer teoretisk eksempler på diagrammer som når t o gå inn i trade. im ikke bra på engelsk også, men i denne stratagy forstår jeg bare ikke de andre punktene du nevnte Hvis siste stearinlys var bullish og ikke gikk forbi 3 4 av veien ned forrige stearinlys, for samtale og hvis sist stearinlys var bearish og gikk ikke forbi 3 4 av veien opp forrige lys, for å si, jeg mener hva er de 3 4 som du nevnte. Hei Amitpasad og Pedro. Den eneste gangen du har mulighet til å sette en CALL-handel, er hvis prisen er over 21 EMA-linjen og det siste stearinlyset var bullish på vei oppover og gikk ikke forbi 3 4de det forrige stearinlyset. Så det forbruker mer enn 3/4 av det forrige lyset hvis du sammenligner dem ved siden av hverandre, og ikke plasser en handel Den eneste gangen du har mulighet til å sette en PUT-handel, er når prisen er under 21 EMA-linjen, og gjorde det bearish stearinlyset ikke forbruker 3. 4s verdi av stearinlyset før det. Trinnindikatorer. Indikatorer er en viktig del av noe godt binært Options Trader s Toolbox Ved å bruke indikatorer effektivt, vil du Jeg gir deg en stor fordel i forhold til personer som handler utelukkende på følelsen av en underliggende eiendel. Mens disse handlerne kan være riktige, noen ganger enda mer enn 50 prosent av tiden, bruker de ikke et av de beste og mest effektive verktøyene som finnes for tiden for meglere. Min innskudd 250. Mest sikre megler. Trade med 24option. Min Deposit 250.Fastest Growing Broker. Trade med IQ Option. Min Deposit 250.Best Binær Robot. Trade med BinaryOptionsRobot. Risk Advarsel Investorer kan miste all sin kapital ved å handle binære alternativer Det finnes indikatorer som eksisterer for alle typer handelsfolk, og binær opsjonshandel er ikke annerledes. Faktisk er det best om binær opsjonshandel at indikatorer ofte er mer effektive når det gjelder å tjene penger. Dette skyldes at med binære alternativer, du trenger ikke å ha en stor prisøkning eller reduksjon I stedet trenger du bare å være rett ved en liten mengde for å få full avkastning. Trinnindikatorer Broken Down. A bra, lon g term, indikatorstrategi vil se etter signaler om at en prisutvikling kommer til å fortsette. Hvis du handler med de binære alternativene som er lengre betegnet, vil du definitivt ha en indikator som forteller deg når en trend er mest sannsynlig å fortsette, men hvis du ser Ved kortere betegnede alternativer, for eksempel det 60 sekunders binære alternativet som mange nettsteder tilbyr nå, trenger det ikke nødvendigvis å være tilfelle. Du kan se på indikatorer som kan peke på prisendringer her. Faktisk vil dette gi deg en ekstra fordel fordi du vil være i stand til å handle både opp og ned uten å øke risikoen. Det er et annet valg når det gjelder indikatorer, og det kan også være nyttig å kjøpe en indikatorservice. Denne tjenesten har ofte gode track records når det gjelder riktig forutsi bevegelsen til et bestemt marked, og mens de ikke er laget for binær opsjonshandel ennå, kan du vanligvis få en god følelse av hvor markedet er ledet av å lese sin kommentar igjen, th ese tjenester don t trenger å fortelle deg at Asset XYZ kommer til å hoppe opp 25 i pris de bare trenger å være riktig med et minutt beløp for at du skal få full fordel av binær alternativer trading Den lille prisen du betaler for en månedlig abonnement kan lett kompenseres av fortjenesten din hvis du fortsetter med en god og anerkjent tjeneste Selvfølgelig er det noen tjenester der ute som du ikke bør kaste bort tiden din med, så sørg for at du gjør grundig forskning på dette området. Indikatorer kan gjøre deg til en god handelsmann. Men hvor begynner du Først, se på tidligere data for de eiendelene du vil handle. Hva er likhetene de opplevde når de gikk gjennom bestemte trender Hvilke lignende faktorer bidro til en prisendring Selv om du er trading innen trender, trenger du fortsatt å vite advarselssymbolene for reverseringer, slik at du kan vite at du ikke handler i disse tilfellene. Trading er en toveis gate, og du vinner ikke riktig hele tiden, men med en god mengde studie kan du begynne å tommere Din vei over den tilfeldige tilfeldighetslinjen på 50 prosent og begynner å gjøre en fortjeneste. Andre alternativer er kanskje den enkleste typen handel å gjøre fordi du ikke trenger å være like mye Du trenger fortsatt å se etter bare de sterkeste indikatorene, men disse vil øke din korrekte handelsfrekvens og dermed forbedre bunnlinjen. Handel handler om å tjene penger, og noen ganger å tjene penger er svært vanskelig. Gå bare med de beste indikatorene du kan finne, og du vil snart se at din korrekte handelskurs beveger seg inn en enda mer lønnsom retning.

No comments:

Post a Comment